De wereld is continu in beweging, er wordt veel gecommuniceerd en georganiseerd en ook Gazeuse kent weinig 'dull moments'. Via deze pagina houden we je op de hoogte van nieuws, feiten en wetenswaardigheden binnen ons werkveld en geven we regelmatig een indruk waar we mee bezig zijn.
"Mijn naam is Tessa van Overhagen en ik ben 20 jaar oud. Tot begin februari loop ik stage bij Gazeuse om kennis te maken met het toepassen van communicatie(theorie) in de praktijk."
Lees verderVan 28 juli tot en met 20 augustus genieten wij van de zomer en zijn we beperkt bereikbaar.
Lees verderBen jij een energieke communicatie- en evenementencoördinator? Dan zijn wij op zoek naar jou. We zoeken een zzp-er die van september tot februari ons team komt versterken.
Lees verderOm te zorgen dat jouw boodschap duidelijk overkomt, is het belangrijk om begrijpelijk te schrijven. Maak teksten niet moeilijker dan nodig. Begrijpelijke taal, hoe doe je dat?
Lees verderLeuk nieuws! De officiële erkenning door Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven SBB als leerbedrijf is binnen. Dat betekent dat we vanaf nu MBO studenten een leuke stageplaats kunnen bieden.
Lees verderHet team van uitvoeringsprogramma Dommelland vroeg dit voorjaar of we hen konden helpen om de buitenwereld te laten weten waar het programma voor staat, welke projecten en initiatieven onderdeel uit maken van het programma en wat er komende periode te verwachten is. Leuk! Aan de slag dus om de eerste nieuwsbrief uit te werken.
Lees verderDe arbeidsmarkt is niet in balans. Zorg daarom dat je opvalt als je een vacature openstelt en dat de potentiële medewerker enthousiast wordt van de vacature. Uitgangspunt is dat iedere vacature overzichtelijk, visueel aantrekkelijk en concreet is. Zorg dat kandidaten geraakt worden door de baan, wek interesse in de functie en vertel niet heel uitgebreid over je organisatie.
Lees verderSocial media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zakelijk en privé worden social media gebruikt. We laten ons inspireren, informeren, we doen aankopen en onderhouden contacten. Wil je zakelijk de kracht van social media benutten, dan is het slim om te weten hoe jouw doelgroep omgaat met social media, welke media ze gebruiken, op welke devices ze ...
Lees verderWelke trends spelen er nu die het communicatievak en de maatschappij beïnvloeden? Recent heeft Logeion de communicatietrends 2022-2023 in kaart gebracht. In deze update zoomen we in op twee trends. Welke gevolgen hebben deze trends voor jouw bedrijf en hoe kun je daar je voordeel mee doen?
Foto’s en filmpjes trekken aandacht omdat we visueel ingesteld zijn. We leren graag van anderen, willen zien hoe dingen werken, zijn snel afgeleid bij het lezen. En omdat we aangetrokken worden door bewegend beeld, is wegzappen niet eenvoudig. Je herkent dit vast wel, al zappend voor de tv ...
Lees verderEnkele maanden geleden kregen we de vraag om een grootschalig, internationaal evenement te organiseren. Ontzettend gaaf dat deze klant ons hiervoor benaderde, we waren meteen enthousiast. De eerste voorbereidingen zijn gestart. Het lijkt ons leuk om je mee te nemen in de opstart, want hoe organiseer je zo’n groot evenement horen we je denken?
Lees verderWist jij dat ruim 90% van de Nederlanders is aangemeld voor nieuwsbrieven? En dat maar liefst 75% aangeeft weleens iets gekocht te hebben naar aanleiding van een reclamemail of nieuwsbrief? Regelmatig een nieuwsbrief versturen is dus een eenvoudige en goede manier om bij je doelgroep in beeld te blijven en de relatie te onderhouden. Belangrijk is ...
Lees verderSocial media tips, je vindt ze overal! Met de vele social media kanalen en de miljoenen dagelijkse gebruikers kun je ervan uit gaan dat jouw doelgroep wel ergens op de kanalen te vinden is. Kortom, de ideale plek om interactie te zoeken met jouw doelgroep. Wat is nou echt belangrijk om te weten voordat je aan de slag gaat met social media? Gazeuse heeft een aantal tips op een rijtje gezet:
De website is het visitekaartje van jouw bedrijf. Bezoekers krijgen een indruk wat je te bieden hebt en hoe je werkt. De website onderscheidt je van andere die vergelijkbare producten of diensten leveren. En natuurlijk wil je dat jouw website goed gevonden wordt. Wij geven je graag een aantal tips die helpen een website goed vindbaar te maken.
Lees verder
Regelmatig krijgen wij de vraag wat de ideale lengte is voor een tekst. Hierop is niet een antwoord te geven dat altijd het juiste is. Het hangt namelijk onder meer af van het doel van de tekst of het middel dat wordt ingezet. En het heeft te maken met de doelgroep en de opbouw van de tekst. Kort en bondig kan heel goed werken, maar in sommige gevallen wil je informeren en achtergronden meegeven en is een lange(re) tekst effectiever.
Lees verderDe week zit er weer op tijd. Time flies... de meest opvallende dingen van afgelopen week? Aangename en inspirerende gesprekken ...
Lees verderOm het samenstellen van presentaties en offertes te vereenvoudigen ontwikkelden we voor ParkingYou templates waarmee basisinformatie snel en in de gewenste huisstijl beschikbaar is, met ruimte voor maatwerk en actuele gegevens en we hebben de inhoud geredigeerd. Het samenstellen kost minder tijd, de huisstijl en uitstraling zijn gewaarborgd en de informatie sluit goed aan bij de doelgroep.
Lees verderZeer regelmatig is het onderwerp in het nieuws. Systemen van grote bedrijven die gehackt zijn en waardoor de gehele bedrijfsvoering stil ligt. Ouderen die slachtoffer worden van babbeltrucs, mailtjes van de bank over bankpassen die verlopen of belletjes van de National Police Court, de voorbeelden zijn eindeloos. Wat doe jij om jezelf te beschermen?
Lees verderLaat zien wat je doet en waar je als bedrijf voor staat. Met behulp van de huisstijl zorg je voor herkenning én je onderscheidt je. Hierdoor word je als bedrijf makkelijker en sneller herinnerd waardoor potentiële klanten je eerder weten te vinden. Ons kantoor werd afgelopen week door de vakmensen van Just ABC onder handen voorzien van nieuwe belettering op raam en binnendeur én het naambordje bij de voordeur werd opgefrist.
Lees verderNa ruim 1,5 jaar hebben we afgelopen maand weer een aantal fysieke bijeenkomsten georganiseerd voor onze opdrachtgevers. Voor het inhoudelijke deel is online zeker een geschikt alternatief, echter mist dan toch het persoonlijke contact. Elkaar in de ogen kijken, tijdens koffie of borrel doorpraten, samen het veld in…daarin schuilt de absolute kracht van een fysieke zakelijke bijeenkomst.
Lees verderSinds 6 september is de nieuwe website “zoekvindwerk.nl” live en is de bijbehorende campagne gestart. Een initiatief in regio Helmond dat bedoeld is om jongeren te helpen op arbeidsmarkt. Mooi project om een steentje aan bij te dragen.
#arbeidsmarktcommunicatie #jongeren
Dagelijks zijn wij bezig met communiceren en met taal. En daarbij maken we naast onze eigen kennis, ook gebruik van experts op gebied van taal. Soms is er bijvoorbeeld twijfel over de juiste schrijfwijze. Het Taalloket van Onze Taal is dan een hele prettige en betrouwbare hulpbron.
Lees verderGoed nieuws: met elkaar om tafel, elkaar in de ogen kijken zonder scherm, samen de benen strekken en de bijeenkomst afsluiten met een gezamenlijk diner het wordt steeds beter mogelijk. Fijn dat onze opdrachtgevers deze stap weer zetten. Afgelopen week organiseerden we een bijeenkomst voor bestuurders in De Achelse Kluis en komende week organiseren we een werksessie en beursdeelname.
Lees verderDe tijd staat niet stil en wij ook niet en daarom werd het tijd onze website eens grondig onder handen te nemen. En je ziet… het is gelukt, onze vernieuwde site staat online. Een nieuwe digitale jas met alle relevante informatie over wat wij voor je kunnen betekenen.
Lees verderVandaag een dagje camerawerk, dit keer ervoor. De reden? Onze nieuwe website is in voorbereiding. Topdag met Alfons Lenders van Smile Fotografie #vakman #workinprogress #frisenprikkelend
Lees verder